onsdag 25 februari 2009

Smart Board Lovers...


Nu är det så där in i norden kul - igen: Det är liktydigt med att jag inte kan låta bli att göra ett litet inlägg - igen... & detta tack vare Bengt . Tack, tack!


Jag vet inte hur det är med dig, men jag gillar interaktiva tavlor. Det finns många som suckar ljudligt när jag blir lycklig av dessa interaktiva lösningar. Det som gör mig glad och fångar mitt intresse, är att jag har fått uppleva att kunskap kan bli till liv hos elever med neuropsykiatriska diagnoser med stöd av dessa tavlor. Små människor med mängder av oförlöst kunskap inom sig kan få utlopp för sin kreativitet, sitt rörelsebehov & på visa prov på sin faktiska kunskap via en - ja, interaktiv tavla. Tavlan kan även stödja arbetsminnesfunktionen genom att vi sparar bild för bild vi arbetar med, för att senare göra en snabbgenomgång av "vad var det vi gjorde?".


Smart Board är bara ett märke bland många på interaktiva tavlor och just Teachers love Smart Boards har bloggat om Kids Poerty på sin blogg. Klicka på länken och ta dig en titt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar