måndag 16 mars 2009

Tankar efter ett personalmöte

Dagen har innehållit allt från en privat tvättstuga i kaos (det är väl då det brukar vara som mest kreativt?...) till dokumentationsarbete. Idag har talsyntesen varit min allra bästa vän, då jag har lyckats lyssna mig till stavning och formuleringar i ett dokument med minnesanteckningar som jag skulle sända till alla i det nätverket som var berörda av dessa anteckningar. Jo, e-mentors dokumentation har jag oxå hunnit med i vår wikis Telgepedagogerna och jag har på begäran av en rektor sänt kommunlicens programskrivor till en skola...då i rollen som specialpedagog på Skoldatateket...

Nu snurrar det...flera roller...eller är jag e-mentor med ett specifikt uppdrag: att utbilda? Jag vet faktiskt inte riktigt...vi har även haft personalmöte på KMC idag. Vi funderade tillsammans runt en power point om vårt varumärke och vad vi vill att vi ska vara för typ av enhet i framtiden...och nu funderar jag på att jag inte bara är vad jag säger, kanske än mer vad jag gör. Mina ord kan inte vara tomma, de måste vara förankrade i en handling för att bli verkliga och övertygande. För mig handlar det om kvalitet som mottagaren tar till sig, inte mängden av det jag säger...jag kan ju göra ett medvetet val...färre ord med kvalitet förankrade i handling ger trovärdighet... där stoppar jag mitt skrivade i kväll - det betyder bara att funderingarna får ta en annan väg än via tangenterna å fibern ut i etern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar