onsdag 15 april 2009

Back on track...

När jag nu har haft förmånen att vara ledig i det underbara vårvädret, kopplat av med god mat & bara varit tillsammans med familjen - kändes konstigt att stiga upp och komma igång med jobbet i tisdags... men nu, efter två dagar på KMC & Skoldatateket är jag "back-on-track" igen! Igår ägnads dagen till att komma ikapp med kontorsarbete, utlångingverksamheten och telefon/mejlkontakter på Skoldatateket, vi var några som unnade oss lunch på Stadshuset och sedan kom min kollega på visit. Min kollega som är sjukskriven var på uppskattat besök på jobbet - skönt att se henne samt att hon är på bättringsvägen! Vi fick en stund för oss själva att samtala under, då jag skjutsade henne hem när arbetsdagen var över.

Idag hade jag fel vecka och fel veckodag på näthinnan...inte ett bra sätt att börja en arbetsdag på...men det gick ihop sig iallafall - till slut! Dagen började med att vi hade "list"-möte på KMC. Det innebär att vi går igenom göranden på vår arbetsplats och kollar upp vad som är på g samt vad som blivit utfört samt vad som inte har blivit gjort och då även varför. Behöver vi tillföra något för att procesen ska rulla vidare... LEAN? Jodå, mycket gör vi och mer blir det att göra. Allt dokumenterar vi i vårt gemensamma google dokument. Helfränt att kunna dela dokumentation med alla arbetskamrater - det blir ett riktigt levande dokument vi skapar tillsammans. Dynamik!



Jag har även omvärldsbevakat, grunnat, tänkt och funderat - resultatet kan den som vill läsa på e-mentorsbloggen samt på KMC´s hemsida.
Vi har tusen idéer - det gäller bara att kunna kanalisera all denna engergi på ett gångbart och kreativt sätt! Idag ringde Inger Rålenius, som själv är dyslektiker och arbetar med Skrivknuten i Stockholm, för att diskutera ett samarbete med oss på Skoldatateket inför höstens kalender bokningar - det känns spännande!
Under eftermiddagen har jag haft elev- & förälder på konsultation hos mig vid Skoldatateket - dessa kundbesök ger mig kraft att arbeta vidare med specialpedagogik & IT!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar