måndag 20 april 2009

I am a multi tasker...

... kanske kan det faktiskt vara så - eller så är det så jag upplever livet just nu! Jag kastar mig mellan att fixa presentationer, via mejl & telefon, till att informera i verksamheter om vad vi e-mentorer kan bidra med ute på skolorna & att ta emot elevkonsultationer. Jag samtalar med specialpedagoger & föräldrar, funderar över hur vår social arena på nätet fungerar, nästa tanke spinger iväg till att göra hemsida i goolesites & ska jag hinna det idag ... att göra en ny sida ... hur många timmar har dygnet? Rensar upp i aktivitetshanteraren samtidigt som jag läser en fysisk bok om nätkultur ... Lärobjekt, omvärldsbevakning, dokumentation av elevers skolarbete ... har jag ätit luch idag & hur ska jag hinna hämta smörgåsarna till kursen imorgon? Svarade på ett alldeles nytt mejl från kursdeltagare på morgondagens kurs nyss ... vägbeskrivning å så var det IKT oxå ... hinner fundera över hur mitt blogg inlägg på e-mentorsbloggen hamnade länkat på SvD ... kan vi hinna med mer politik i våra göranden? Jo, sen var det middag å simning, cykla å handla och hjälpa till med läxorna, göra en voki med dottern samtidigt som jag googlar på "MULTI TASKER" och finner bilden med stort B på en annan blogg ... gör en skärmdump ... jo, just det: bloggar gör jag ju oxå ;-)

Fast jag upplever att multi taskning har olika klang hos olika personer som spelar på olika sociala arenor ... ungdomar ... mödrar ... konsulter ... för att inte tala om pedagoger ... politiker ... kan hjärnan fokusera på mer än en sak i taget ? Vem du än må vara så är det din egna upplevelse av höjden av kreativt kaos som räknas ...

Så här finner jag livet, jag gillar det & jag trivs!

1 kommentar:

  1. Fick den där gamla Teddybearslåten i huvet och sjunger nu. "i am a multitasker yes I am..." inuti mitt nyuppstigna huvud :-)

    Från Henrik (som just nu är inne i fel konto)

    SvaraRadera