onsdag 27 maj 2009

Diigo, Bambuser å fåtöljer...

Sista dagarna har gått åt till att försöka förstå begreppet rhizom och dess konsekvenser, sätta mig in i Diigo och min diigo måste jag få snurr på...sen var det bambuser...konto var det lätt att ordna och förstå var lätt det oxå men att få min mobil att klara av detta, lät sig inte ordnas alls...
ingen av mina gamla trotjänare ville spela på den arenan - så ny teknik måste till. Fast det kan ju vara kul!

Idag har vi haft e-mentorsmöte på KMC, projektgenomgång & strategier för olika typer av kommande aktiviteter drogs i korta ordalag. Vi har även stött varandra med mindre göranden för att förenkla rutinerna. Någon ville ha stöd med en datorfunktion, någon ville ha korrekturläsning, själv ville jag komma in på personalsystemet Heroma - det har jag inte kunnat ännu, vad som inte fungerar vet jag inte. Dessutom har vi diskuterat oss fram till hur vi vill ha färg och form för bekvämlighet: fåtöljer blev resultatet. Besök på Skoldatateket av pedagog som lånat DAISY-spelare hanns även med att tas emot. En och annan fundering över twittrandet som sker har jag haft under dagarna som passerat, snubblande nära att börja men jag har hållit mig till Twitters search funktion hittills...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar