onsdag 12 augusti 2009

Aj fil därför aj lör´n...


Dagen har gått i tecknet "Aj fil därför I lör´n" - efter en hel dags mentorskap på en skola i Södertälje är jag faktiskt ganska nöjd...nu när jag sitter utomhus i natten under en markis med infravärmen på, en filt runt benen i en skön trädgårdssoffa med mängder av kuddar...känns det som om sammanfattningen av dagen blev just "I feel therefore I learn". Att komma till en skola, bli välkomnad, mottagen, få tillgång till framsatt och iordningställd utrustning samt att få träffa pedagogkollegor som är intresserade av vad alternativa verktyg och progamvaror kan ge deras verksamhet - ger en speciell känsla. Under dagens tre separata miniföreläsningar/workshops om 2 timmar vardera, har iallafall jag lärt mig en mängd nya saker av de personer som deltog. Tack till er, om ni läser detta. Det är även med mig som många andra, har jag en upplevelse av sammhang och samtal blir mitt uppdrag lättare än annars. Att dessutom få uppleva att vara med i skrattet och skojet - det ger än mer: det ger känsla. Idag har jag verkligen fått praktisera och uppleva "Aj fil därför I lör´n"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar