tisdag 8 september 2009

Text to speech widget

Nu när jag fann denna uppläsningsfunktion gratis på nätet, blev jag riktigt lycklig! Efter ett tips och en liten stunds googlande hade jag Text to speech widget att applicera på bland annat blogger, facebook, twitter....nu börjar det likna något vad gäller tillgänglighet. Just den har uppläsningsfunktionen från det här programmet finns inte på svenska, ännu... Just nu kan du få din text översatt & uppläst på följande språk: engelska, ryska, kinesiska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska, portugisiska och spanska. Det är bara att surfa på, ta hem koden, starta upp och testa. Test på min blog - funktionen finns längre ned till vänster. Jag gillar det jag upplever! Nu letar jag vidare efter rösten Elin för att kunna testa den, den lär finnas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar