onsdag 10 mars 2010

Fest för bok

Foto med gammal mobil kan ju diskuteras... ;) det föreställer iaf några av medförfattarna

Igår var det release fest för boken Mina bästa sidor är ordblinda - det är nio kända & framgångsrika svenskar berättar om sina erfarenheter av sin dyslexi. Några av medförfattarna medverkade genom att delta i en form av pratshow som blandades med Erik Winqvists framträdande. Vi från Skoldatateket i Södertälje träffade såväl gamla kända kollegor som nya bekantskaper. En trevlig kväll på ett angeläget tema, i dagens DN på stan kan du läsa mer. Personligen har jag fastnat i kapitlet som Torbjörn Lundgren skrivit "Det tänks i mig". Några ord som jag tar med mig från Lundgrens kapitel är:

"Det tänks alltså i mig. Ständigt dyker det upp tankar, infall & inte minst associationer, som det gäller att fånga i flykten..." (s.57).

Idag på radions P1 intervjuades rapparen Petter angående sin dyslexi, lyssna på P1 Morgon Kända svenskar om dyslexi. Personligen lyssnade jag, nej - upplevde intervjun i morse i bilen på väg till jobbet. Ett tips till er som arbetar med frågor runt läs- & skrivsvårigheter, är att titta på Lilla Aktuellt nu på torsdag den 11 mars 2010. Det kommer att bli ett reportage om dyslexi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar