onsdag 8 oktober 2014

Det hjärtat är fullt av

Idag fick jag ett sms. Det kom ifrån en lärare i en klass jag har jobbat i och nu arbetar i relation till som specialpedagog. 

I klassen arbetar alla med IT som verktyg i lärandet, lika självklart som papper, penna, böcker, film, spel etc. I klassen har alla ett konto på NOMP, inloggning till Oxford Owl, inloggning till Inläsningstjänst, ett google konto och tillgång till You Tube, Google Drive, alla kan och delar dokument. De som behöver har ett Legimuskonto på MTM ( Myndigheten för tillgängliga medier). 

Alla har pennor, böcker, papper lika naturligt som de har en dator och / eller en iPad. De som har en iPad har även beprövade appar som stöd i sitt lärande. Genom att vi har arbetat och arbetar medvetet på flera plan med stöd av teknik i lärandet, har fler elever utvecklats, gjort framsteg i sitt lärande, motiverats i sitt lärande och fått en ny självbild.

Idag fick jag som sagt var ett SMS ifrån en av lärarna i gruppen. Det var ett SMS som fick mina glädjetårar att tränga fram... Något som jag tolkar som ett bevis på att IT gör skillnad, en förtroende förklaring när hen fått tillgång till verktyg som gör skillnad i vardagen... 

"Hen ritar guldäpplen när vi jobbar med 3/4 i matten". 


Foto: Cathrine Flemström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar